Wat is narrowcasting en waarom is het zo populair?
Met narrowcasting kan je visuele inhoud delen met een netwerk van digitale schermen aan een groep selecte mensen. Met narrowcasting is het de bedoeling dat men de juiste inhoud deelt, aan de juiste mensen, op het juiste tijdstip en de juiste plaats. Meestal wordt narrowcasting gedaan in de vorm van digitale displays waarop narrowcasting software is geïnstalleerd om zo informatieve of commerciële berichten te verspreiden.
Waarom is narrowcasting zo populair?
Met narrowcasting kun je een boodschap afleveren bij de juiste doelgroep. Daarnaast kun je nauwkeurig bepalen op welk tijdstip en plaats de boodschap wordt weergeven. Dit maakt het mogelijk om de doelgroep zo effectief mogelijk aan te spreken.
Met narrowcasting heb je de mogelijkheid om zeer uiteenlopende content aan het publiek te presenteren. Denk aan promotionele content maar ook entertainment of ondersteuning. Daarnaast kun je gebruik maken van veel verschillende formaten zoals tekst, video of bewegende beelden. Ook kun je real-time gegevens delen. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Ten slotte is het gebruik van narrowcasting erg kosteneffectief. Zo is de aanschaf van digitale schermen eenmalig. De kosten van het ontwikkelen van inhoud is ook laag vergeleken met gedrukte media.